week 4 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van marianne vries - WaarBenJij.nu week 4 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van marianne vries - WaarBenJij.nu

week 4

Door: marianne

Blijf op de hoogte en volg marianne

24 Februari 2014 | Namibië, Swakopmund

Hallo allemaal,
Er is zoveel gebeurd in een paar dagen tijd. We hebben okahandja verlaten en we zijn nu bij zwakopmund aan de kust zwakopmund ligt in de woestijn dus zand genoeg en tijdelijk even geen muzzies (muskieten) ook hebben we onze eerste outreach gehad onder een onbereikte stam genaamd de topnars. Deze mensen leven in de woestijn ergens in de buurt van walvisbaai. We zijn er zaterdag naartoe gegaan. De mensen leven ver uit elkaar dus we moesten onze groep opsplitsen en hele einden lopen door de woestijn wat echt we'll heavy is midden op de dag. De mensen zijn hartelijk en noemen zichzelf we'll christen maar kennen het ware geloof niet. Ze hebben ooit invloed gehad van de lutherse kerk. En 1 keer per maand komt er een lutherse dominee langs. We zijn bij de mensen langs gegaan en we hebben met ze gesproken over hun dagelijkse leven en we nodigden de mensen uit voor het kijken van de jezus film wat savonds getoond zou worden. De topnars leven van de naras plant ze maken daar echt alles mee. De meeste mensen zijn geitenhouders. Ze laten de geiten smorgens los en savonds komen ze vanzelf weer binnen. Het was echt indrukwekkend. Savonds zijn er veertig mensen naar de film komen kijken. De film was in hun eigen taal. Snachts hebben we in de woestijn geslapen en dat is koooouuuud. En we sliepen bij mensen die kippen hadden dus je raad het al smorgens om half vijf werden we wakker van de haan! Die dag hebben we een kerkdienst gehouden in de woestijn samen met geertruida en marten de twee zendelingen die daar leven onder deze mensen. Smiddags gingen we weer terug naar zwakopmund na een indrukwekkend weekend. Dinsdag vertrekken we naar noordwest namibie waar we onder twee andere stammen gaan leven voor ongeveer een week.
Zouden jullie willen bidden voor wijsheid en leiding. En dat de mensen open harten hebben voor de boodschap.

Groetjes vanuit namibie!

• 25 Februari 2014 - 17:13

Riejanne Neven:

Ha Marianne,

wat een verhalen. veel wijsheid en zegen toegewenst. je doet er mooi werk!

• 07 Maart 2014 - 18:14

Alinda De Vries:

echt geweldig wat je allemaal doet!
    we bidden veel om je en dat doen vast en zeker nog heel vaak.

groetjes alinda

• 07 Maart 2014 - 19:16

Marianne:

Dankjewel riejanne en alinda!

• 07 Maart 2014 - 23:59

Gerard Hamstra:

Wauw Marianne dit is echt heel erg bijzonder!
    Weet dat ik voor je bid en vergeet niet, de Geest van God rust op jou!
    Je bent een zegen voor de mensen daar en mag Jezus zijn handen en voeten zijn.
    Heel veel zegen, Gerard