week 5/6 - Reisverslag uit Chipata, Zambia van marianne vries - WaarBenJij.nu week 5/6 - Reisverslag uit Chipata, Zambia van marianne vries - WaarBenJij.nu

week 5/6

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg marianne

08 Maart 2014 | Zambia, Chipata

Hallo allemaal
Alweer twee weken voorbij vol met ministry. Na zwakopmund zijn we naar noordwest namibie gegaan, waar we een kinderkamp gingen leiden. De kids waren tussen de 12 en de 18 jaar oud en gingen in het plaatsje waar we waren naar de lokale school. Dit weekend gingen we de kids de bijbel vertellen van adam en eva tot en met jezus door middel van sketches. Het was echt gaaf om te doen we hadden trouwens voor de sketches amper geoefend. De tweede dag dat we op het kamp waren gingen de kids vasten, en wij konden natuurlijk niet achterblijven. Je kon op zo'n dag alleen maar water drinken. Het viel mij echt voor 100 procent mee, maar het was we'll erg zwaar. De hele dag denk je alleen maar aan eten. De kids hier zijn zo ontzettend open en ze zingen echt prachtig.
Na dit weekend zijn we naar de himba's en de herero's gegaan en hebben we daar de jezus film getoond. Het is echt indrukwekkend om te zien hoe deze mensen leven en werken. het is echt een bijzondere stam.de himbas zijn erg schaars gekleed en de vrouwen wassen zichzelf met rood zand. Hun huid is dus erg rood. Toen we daar waren was er een himba vrouw die een week geleden was bevallen zonder hulp. Het kindje werd vanaf dag1 met de modder ingesmeerd. De hereros zijn van oorsprong ook himbas alleen zijn ze wat moderner en zijn wat meer gekleed. De vrouwen dragen grote wijde jurken en een soort van hoed. Deze week zijn er een heel aantal mensen van deze stammen bekeerd. En we konden voor deze mensen bidden en ze onderwijzen. Ook konden we voor de lokale school bidden.

Nu zijn we op weg naar livingstone in zambie waar we voor een aantal dagen zullen verblijven. de reis duurt twee dagen.
En we zijn opnieuw aan het vasten. De president van namibie heeft het land gevraagd om vandaag te vasten. Er is veel misbruik onder de vrouwen en de regering weet niet wat ze hieraan kunnen doen. Een bijzondere uitdaging dus om hiervoor te bidden.

Groeties!

Marianne

• 16 Maart 2014 - 20:40

Anneke Herder:

Ha die Marianne
    Fijn dat je je hart volgt! Wij bidden voor je!
    Gr. Cor, Anneke Marijke en Ellen