week 2 - Reisverslag uit Olongapo City, Filipijnen van marianne vries - WaarBenJij.nu week 2 - Reisverslag uit Olongapo City, Filipijnen van marianne vries - WaarBenJij.nu

week 2

Door: marianne de vries

Blijf op de hoogte en volg marianne

10 Oktober 2012 | Filipijnen, Olongapo City

Alweer de tweede week. Het begint hier al aardig te wennen.

Vorige week woensdag zijn we wezen volleyballen in de gevangenis.
De meiden waren erg goed getraint dus we hadden helaas 3-1 verloren:( maar het was leuk om met ze te spreken. sommige mensen van het schip hebben daar nog het bijbelboek johannes uitgedeeld aan een aantal mensen.
Er zijn al veel mensen bekeerd daar.
De mensen in de gevangenis wachten nog op hun veroordeling. Soms zelfs voor jaren. ( en dan zitten ze er soms onschuldig)
Zo ook een vrouw die er al bijna 9 jaar zat. Ze wacht nog steeds op haar veroordeling.
Maar ze is nu blij dat ze hier 9 jaar zit omdat ze nu God heeft leren kennen.
Ze hebben in de gevangenis op zondagochtend elke week bijbelstudies en andere projecten door de week.

Vanaf donderdag ben ik ook gestart bij the angels. Ik zit dus bij de mensen die het hele schip schoon houden. Stofzuigen de was doen (voor 400 man) de vloeren en de wanden schrobben etc. het is best wel vermoeiend. En dat had ik eigenlijk niet verwacht. Je moet constant de trappen op en af en heen en weer lopen etc. en we werken meer dan 40 uur in de week.
En het is erg warm, en zeker als ze weer eens bezig zijn met de airconditioning. dan is het haast niet uit te staan:p
We hebben ' s ochtends devotions met de groep en we hebben een aantal breaks:) wat ook erg gezellig is. en we hebben een topteam:)

We hebben hier iedere avond wel iets te doen. Dus je hebt haast geen vrije tijd. Op zondag is het vaak wel een vrije dag. en dan op maandag dan hebben we worshipnight. dan speelt er een band en zingen we met zijn allen. En op dinsdagavond hebben we familydinner. dan eten we met de familie en dan doen we vaak wat leuks. we zijn bijvoorbeeld gisteren naar de bios geweest in olongapo. Naar de film taken 2... We gingen er heen om kaartjes te kopen en toen bleken er nog maar een paar plaatsen te zijn.
Eenmaal in de bioscoop zaal aangekomen bleek de bios nog niet eens half vol te zijn:P
we hadden wel een erg gezellige avond met elkaar:)

Vanavond gaan we trouwens oefenen met de worshipband. Ik ben erg benieuwd wat dat gaat worden. En we hebben dan nog donderdag. dan hebben we prayernight en een stepbijeenkomst. En vrijdag is de leukste avond van de week van dan is het Nederlandersavond:)
er zijn hier niet erg veel Nederlanders... zo'n 25 ongeveer. maar het is altijd erg gezellig en leuk om ook weer eens in je eigen taal te spreken ipv het engels.
En we hebben 1 dag in de week ministry day.

Vorige week zaterdag ben ik ook mee geweest op ministry day.
en denk maar niet dat het gaat zoals geplant. We hadden met onze groep vanalles bedacht en uitgetypt en we hadden een act bedacht. maar er kwam niks van terrecht.
We zouden kids ministry doen in de gevaarlijkste wijk van olongapo. dichtbij de moslimwijk. We zijn er met de jeepney heen gereden. en we hebben ons in 2 groepen opgesplitst. de 1 ging de kinderen van de straat naar de kerk brengen en de andere groep ging the gospel of john uitdelen en met de mensen praten.
Ik ging met mijn groep de kinderen ophalen. Er kwamen veel kinderen en we gingen met zijn allen buiten zitten bij de kerk. we stelden ons voor en we gingen beginnen met liedjes zingen. met gebaren.

eenmaal toen we aan het zingen waren kwam de dominee bij mij en zei tegen mij dat ik nog een ander meisje moest roepen en samen met haar moest binnen komen. Dus ik ging samen met mijn big sister tarissa naar binnen. en daar zaten 3 tienermeiden. de dominee zei dat we gingen bidden en zingen. en voordat ik het wist was hij al begonnen. heel vreemd allemaal.
en ineens zei hij tegen me of ik ook mijn getuigenis wilde delen. hij zou dan wel voor mij vertalen. Dus ik begon met mijn getuigenis te vertellen en later mijn big sis ook. daarna begon de dominee zijn getuigenis te delen en met de meiden te bidden. onder het bidden vroeg de dominee in hun eigen taal iets en ze staken hun hand op. Later hoorde ik dat ze een keuze voor de heer hadden gemaakt.
Na het bidden van de dominee mocht ik ook gaan bidden voor 1 van de meisjes. dit meisje was 16 en wilde graag naar school. echter had ze de middelen niet om het te realiseren. dus we baden voor haar of de heer haar hiermee wilde helpen.

na het bidden zijn we naar het huis gegaan waar de meiden wonen. het was ergens achteraf naar een huisje dat je haast geen huis kon noemen. het was erg klein. voor wat ik heb gezien.
De dominee vroeg om haar mobiele nummer zodat ze in contact konden blijven. ook wilde het meisje graag naar de kerk.
en we hebben gebeden voor haar familie.
het was allemaal erg bijzonder en het liep echt totaal anders dan we hadden verwacht.

De Filipijnen heeft niet alleen een arme kant maar ook een rijke en een hele mooie kant. Zo zijn we zaterdag naar st. antonio beach geweest met de steppergroep. het was echt ontzettend mooi. Palmbomen, bergen en een mooie blauwe zee. het was echt fantastisch. je moest alleen erg oppassen met de golven, want die kwamen er hoog.
We hadden een jeepney gehuurd voor 2000 phesos dat is ongeveer 40 euro. en dat gedeeld door 13 personen:P
Echt spotgoedkoop.

Ik heb het hier ontzettend naar mijn zin op het schip. Het is hier erg mooi en we hebben een leuke groep.
Zouden jullie voor me willen blijven bidden?

Pagpalain ng Diyos!

Marianne

  • 10 Oktober 2012 - 14:37

    Antoinette:

    He Marianne, zo te horen heb je het echt naar je zin. Een hele ervaring voor je. Gezellig met zo veel mensen uit een andere cultuur. Dat is wat anders dan bij ons op de afdeling. Ik wens je een goede en gezellige tijd toe en ik kijk uit naar de volgende mail. Het gaat je goed. Groetjes Antoinette

  • 10 Oktober 2012 - 15:41

    Onno En Marijke:

    Beste Marianne,

    Wat bemoedigend om je verslag te lezen,zeg! Zo herkenbaar! Weinig vrije tijd en zo....de prayernight nog steeds op donderdag, en een voorbereidend programma wat totaal anders verloopt...ja heerlijk, lekker improviseren. en mensen ontmoeten die wel open staan voor een God die van ze houdt. Houd ons op de hoogte, Gods zegen en be a blessing for many!
    ICv, Onno en Marijke

  • 10 Oktober 2012 - 18:43

    Irene:

    Hey Marianne!

    Wat mooi wat daar allemaal gebeurt! En ook wat er op ministry day gebeurde, lijkt me heel bijzonder om mee te maken!
    Ik hoorde van mem dat je op skype had gezegd dat je graag kaarten wow voor op je deur... dus vanaf nu ga ik je stalken met mijn prachtige (ahum) 3D kaarten!
    Was het leuk bij de worshipband? Ik zal voor je bidden!
    xxxjes van je zuzzie Irene

    ps. succes met assepoestertje spelen XD!

  • 10 Oktober 2012 - 18:43

    Irene:

    Hey Marianne!

    Wat mooi wat daar allemaal gebeurt! En ook wat er op ministry day gebeurde, lijkt me heel bijzonder om mee te maken!
    Ik hoorde van mem dat je op skype had gezegd dat je graag kaarten wow voor op je deur... dus vanaf nu ga ik je stalken met mijn prachtige (ahum) 3D kaarten!
    Was het leuk bij de worshipband? Ik zal voor je bidden!
    xxxjes van je zuzzie Irene

    ps. succes met assepoestertje spelen XD!

  • 10 Oktober 2012 - 18:43

    Irene:

    Hey Marianne!

    Wat mooi wat daar allemaal gebeurt! En ook wat er op ministry day gebeurde, lijkt me heel bijzonder om mee te maken!
    Ik hoorde van mem dat je op skype had gezegd dat je graag kaarten wow voor op je deur... dus vanaf nu ga ik je stalken met mijn prachtige (ahum) 3D kaarten!
    Was het leuk bij de worshipband? Ik zal voor je bidden!
    xxxjes van je zuzzie Irene

    ps. succes met assepoestertje spelen XD!

  • 10 Oktober 2012 - 18:43

    Irene:

    Hey Marianne!

    Wat mooi wat daar allemaal gebeurt! En ook wat er op ministry day gebeurde, lijkt me heel bijzonder om mee te maken!
    Ik hoorde van mem dat je op skype had gezegd dat je graag kaarten wow voor op je deur... dus vanaf nu ga ik je stalken met mijn prachtige (ahum) 3D kaarten!
    Was het leuk bij de worshipband? Ik zal voor je bidden!
    xxxjes van je zuzzie Irene

    ps. succes met assepoestertje spelen XD!

  • 10 Oktober 2012 - 18:44

    Irene:

    Woeps sorry marianne! de reactie is volgens mij nogal vaak verstuurd en ik kan ze niet verwijderen sorry!

  • 10 Oktober 2012 - 19:22

    Ingrid:

    Hee Mar,

    Super om te lezen wat je allemaal doet!
    En wat is er al veel gebeurd in zo'n week..
    Ik zal voor je bidden en geniet ervan, voor je het weet ben je hier weer!

    Liefs Ing.

  • 11 Oktober 2012 - 10:11

    Wolter En Jitske:

    Hoi Marianne,

    Nog maar anderhalve week weg en al zoveel meegemaakt!!!
    We kunnen ons voorstellen dat je 's avonds helemaal uitgeteld in je bed valt.
    Zo te lezen gaat het een erg indrukwekkende reis worden, en zal geen dag worden
    zoals je had gedacht!!! Wij wensen dat je tot zegen zult zijn voor de mensen die je
    gaat ontmoeten. We bidden voor jou.
    Geniet vooral ook van je reis, en we hopen voor jullie dat de airco zijn best blijft doen!

    Groetjes wolter en jitske
    Shalom.

  • 17 Oktober 2012 - 08:35

    Wietze En Attie:

    Hoi Marianne,

    Leuk zeg die verslagen. wat een belevenissen en dat in 7 dagen. Als we onder het bidden niet gauw genoeg je naam noemen zijn Marten-Lin en Yanouk erg onrustig en fluisteren ze door het gebed heen dat jij en de logos aan de beurt zijn. En via Jorien en Alinda blijven wij ook nog op de hoogte.

    Groetjes van de Eabekamp 6

  • 17 Oktober 2012 - 14:28

    Djoke Van Der Wal:

    Hallo Marianne.
    Indrukwekkende belevenissen beleef jij daar,
    fijn dat je ons ondanks weinig vrije tijd op de
    hoogte houd, Gods Zegen!
    groetnis ut oerterp.

  • 27 Oktober 2012 - 11:50

    Marianne De Vries:

    Bedankt voor jullie berichtjes!:) en voor de gebeden:)
    Het is hier inderdaad een hele ervaring. en je maakt hier iedere dag weer heel veel nieuwe dingen mee.
    Bedankt om mij ook de hoogte te houden van jullie belevenissen. en reacties

    Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marianne

Actief sinds 09 April 2012
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 15464

Voorgaande reizen:

15 Mei 2016 - 11 Augustus 2016

Israel

26 Januari 2014 - 22 April 2014

OM Afrika Trek

29 September 2012 - 15 December 2012

Logos Hope

Landen bezocht: