Filipijnen, Hongkong, Bangkok en Amsterdam - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van marianne vries - WaarBenJij.nu Filipijnen, Hongkong, Bangkok en Amsterdam - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van marianne vries - WaarBenJij.nu

Filipijnen, Hongkong, Bangkok en Amsterdam

Door: Marianne de Vries

Blijf op de hoogte en volg marianne

20 December 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Hallo allemaal,

Ik ben nu weer thuis in ons koude kikkerlandje... Het is wel even weer wennen na een temperatuurverschil van 30 graden.
Vorige week op dinsdagochtend kregen we het nieuws dat het varen een dag uitgesteld werd in verband met problemen in de machinekamer. Dit hield voor mij en 6 andere steppers in dat we niet konden varen.
Het was wel even hectisch en een teleurstelling dat alles nu ineens heel anders zou lopen.
Personeelbeheer die heeft tickets voor ons geboekt op woensdagavond naar Hong Kong en vervolgens hebben wij nog een paar nachten daar in een hostel geboekt.
Op dinsdag hebben we de hele dag tas lopen pakken en alles geprobeerd af te sluiten op het schip.
En op woensdag moesten we afscheid nemen van alle scheepsbemanning.
Vlak voordat het schip zou vertrekken gingen wij van het schip af. En het leuke was dat ze allemaal ballonnen in de lucht zouden loslaten met de bijbeltekst van john 3:16, als afsluiter in de Filipijnen
Wij stonden al op de kade toen dat gebeurde, en toen ons busje aankwam die ons naar het vliegveld zou brengen hebben alle bemanningsleden ons vanaf het deck uit staan zwaaien.
Zo'n afscheid heeft volgensmij haast niemand ooit gehad. Het was echt heel bijzonder.

De reis naar Hong Kong ging voorspoedig. We kwamen rond middernacht aan op een ontzettend groot vliegveld, en toen was het zoeken geblazen naar de juiste bus om naar het hostel te komen.
En hoe vind je een hostel midden in een stad met meer dan 7 miljoen inwoners.
We hadden gelukkig de juiste mensen gevonden die ons opweg hielpen.
Uiteindelijk warenwe om 2 uur snachts in de hostelkamer, met een bed die gemaakt was voor Aziaten (het bed was 1,75 (arme jongens)) , en een kussen vol met haren, en een toilet die er niet al te fris uitzag. Maar wat waren we blij dat we veilig aangekomen waren en een plek hadden gevonden om te slapen.

De volgende ochtend zijn we de stad Hong Kong ingeweest. We hebben uren gelopen door de straten, met ontzettend hoge gebouwen, grote shopping malls en kleine marktkraampjes.
We zijn ook naar de victoria peak geweest, en het uitzicht is echt verbazingwekkend.
Je kunt over de hele stad uitkijken, en je hebt uitzicht op de zee en de bergen.
Het was echt een heel indrukwekkende ervaring.

De tweede dag in Hong Kong zijn we de markt op geweest. We wilden toch nog een aantal souvenirtjes voor thuis kopen.
Ook zijn we nog wezen eten in een plaatselijke restaurant. En wat bleek je moet natuurlijk met stokjes eten. De eerte 10 minuten waren echt drama, hoe houd je die dingen ooit vast. En hoe kun je iets fatsoenlijk uit je kom vissen. De mensen in het restaurant zaten ons aardig vreemd aan te kijken. Helemaal toen we vroegen om een kleine instructie.
Toen de middag bijna aan zijn einde kwam, hebben we onze spullen gepakt en gingen we richting het vliegveld.
Onze vlucht ging rond 21:00 uur en we zouden 23:00 Bangkokse tijd aankomen.
Snel namen we afscheid van Alicja (Polen) en Aron (Zweden), en vervolgens gingen Anne Pj en ik op weg naar onze gate.
En aangezien we in Hong Kong waren, was dat al een reis opzich. Het vliegveld was zo ontzettend groot, toen we eenmaal door de duane waren moesten we met de metro naar onze gate.

Na een veilige vliegreis kwamen we aan in Bangkok, we hadden geen slaapplek, dus we moesten zelf wat op het vliegveld zien te vinden. Het werd dus een houten bank:)
En ik was voor 2 uur even helemaal in dromenland. Vervolgens was het wachten op de volgende vlucht richting Nederland. Gelukkig ging alles voorspoedig en zaten we 's middags opweg in het vliegtuig naar Nederland.
We kwamen 18:00 lokale tijd aan na een vlucht van 12 uur.
Het was ontzettend leuk om vrienden en familie op schiphol weer te zien, na zoveel weken.

Ik heb echt een ontzettend leerzame en mooie tijd mogen beleven.
En daar ben ik de Heer echt heel dankbaar voor!
Voor mensen die graag meer willen weten over mijn reis of over de Logos Hope of foto´s willen zien. Kom gerust langs!

Bedankt voor de mensen die me ook nog hebben gesponsort en voor me hebben gebeden deze periode! Echt heel erg bedankt.

Groetjes Marianne