veillig aangekomen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van marianne vries - WaarBenJij.nu veillig aangekomen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van marianne vries - WaarBenJij.nu

veillig aangekomen

Blijf op de hoogte en volg marianne

03 Oktober 2012 | Thailand, Bangkok

Het duurde even... maar we zijn veilig aangekomen!
Op 29 september ben ik vertrokken met Anne en PJ naar Bangkok.
Het was een lange reis van 2 dagen. Waarin we ook een tussenstop hebben gehad in Bangkok. We hebben toen ook nog even de stad bezichtigd. Het is echt een mega grote stad, er wonen zo'n 7 miljoen mensen en overal waar je komt zie je grote plakaten met daarop de president en zijn familie. En er zijn grote boedistische tempels. We hebben een boottoer gehad door de binnenstad. Het was eigenlijk een soort van venetie maar dan in een krottenwijk. (foto's komen later)
Rond 7pm bangkokse tijd konden we eindelijk naar de filipijnen vliegen. We hebben daar ook een aantal andere steppers ontmoet.
Uiteindelijk kwamen we moe en kappot en met megagrote wallen aan op het vliegveld. Maar we hebben het gered! Op ons wachten 2 mensen van de Logos met een busje die ons naar het schip brachten.
Het was echt zo mooi om het schip te zien. Het is echt ontzettend groot, en nog 1 groot doolhof voor ons.
Eenmaal bij ons bed aangekomen lag het vol met cadeautjes van onze nieuwe scheepsfamilie en onze grote zussen.
Mijn scheepszus heet Tarissa en komt uit Azie vandaan.

De volgende ochtend heb ik Tarissa ontmoet, en de andere steppers.
We zijn met een heel diverse groep. Ze komen echt overal vandaan. Zweden, Japan, Australie, Polen, US en ga zo maar door.
Ook hebben we de stad Olongapo bezocht met zijn allen. Het ligt zo'n 10 minuten lopen van het schip af.

' s Avonds hadden we worship night. De band bestond voor het grootste deel uit Afrikanen.
Het was echt heel gaaf om met zoveel verschillende culturen te zingen en God te prijzen. Er zijn Momenteel zo'n 400 bemanningsleden uit 61 verschillende landen aan boord. Dus het is erg multicultureel:) En gaaf om zoveel mensen die zo verschillend zijn bij elkaar te zien voor 1 doel.

Deze afgelopen 2 dagen hebben we vooral training gehad.
Ik ga straks werken bij the angels dat is het schoonmaakteam van het schip.
Ook hebben we kennis gemaakt met de filpijnse cultuur en de scheepscultuur.
Het is hier op het schip echt ontzettend gaaf en tot nu toe boven mijn verwachtingen.
Ik heb een leuke scheepsfamilie uit duitsland en zij dienen nu al voor 14 jaar op de schepen.

Het contact is hier slecht met de buitenwereld, maar ik zal mijn best doen jullie op de hoogte te houden! Stuur me gerust berichtjes op de pagina!:)

Greetings!
Marianne

Ps vanavond gaan we met een groep van de Logos naar de gevangenis om daar te gaan volleyballen met de gevangenen daar.

• 03 Oktober 2012 - 10:23

Attie:

Een goed begin. 61 verschillende landen, onvoorstelbaar maar wat bijzonder. the angels die het schip schoon maken lijkt me ook een goed project voor Boornbergum. groet van de Eabekamp.

• 03 Oktober 2012 - 11:11

Sjoukje:

he marianne, wat leuk om eindelijk wat van je te horen, we hebben elke dag gekeken en nu dus succes.Ik kan me voorstellen dat je niet steeds hier mee bezig kunt zijn daarvoor zit je daar ook niet.
    Er zijn veel mensen die naar je vragen en mee leven.
    groetjes van ons allemaal mem

• 03 Oktober 2012 - 20:10

Ynes:

Hey Marianne,
    Leuk om te horen dat je het naar je zin hebt!!
    Veel plezier daar! Leafss

• 04 Oktober 2012 - 21:00

Elly Lap:

Hai Marianne,
    Heel veel plezier daar! Lijkt me heel leerzaam al die verschillende culturen!
    Groetjes
    Elly

• 05 Oktober 2012 - 19:59

Jitske:

Hoi Marianne, fijn te lezen dat je veilig bent aangekomen.
    We wensen jou een heel bijzondere tijd op het schip, wat zal het daar gaan glimmen!!!
    We wensen dat je tot zegen mag zijn voor velen.
    Liefs Wolter en Jitske.
    Vaya con dios.

• 08 Oktober 2012 - 12:39

Leen Rombaut:

fijn om te lezen dat het goed gaat en dat je het naar je zin hebt Angel heb ik altijd al gedacht :]

• 08 Oktober 2012 - 20:25

Djoke:

Hoi Marianne, wat een reis zeg.
    grappig dat je een scheepszus hebt.
    Marianne een hele goede en gezegende tijd
    gewenst op de Logos, groetjes, Djoke, Iede en Joanne

• 08 Oktober 2012 - 22:09

Pieter:

Dag Marianne,
    Leuk om zo weer van je te horen. Het werken in zo'n internationale groep is een leuke ervaring. Fijn dat je het naar je zin hebt. Ik vertrek morgenvroeg naar Kenia, de koffers staan al klaar.
    Groetnis, omke Pieter